rss
email
facebook
ikram

Pages

Sep 19, 2010

Sentiasa ~

ingat x kita ambil gambar di buaian ni..^^

Aqilah, Ain, Farah, Zafirah, Nadiah, Nasreen, Aisya..moga kalian sentiasa dalam kesejahteraan iman dan ketinggian amal..

Alhamdulillah setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan kepada Allah swt kita masih bernafas di bawah naungan-Nya. Alhamdulillah, Aisya dan Nasreen selamat mendarat di bumi ambia' Jordan. Alhamdulillah, Zafirah telah dapat perhatian direct daripada umbi tarbiyah ipt. Alhamdulillah, jodoh Farah dan saya masih panjang dapat ketemu dalam suasana penuh ukhuwah dan rindu-merindu di majlis semalam. dan Alhamdulillah kelak Aqilah, Ain, Nadiah dan saya akan berkumpul dalam satu usrah ipt.. subhanallah..

Saya sedar masa akan terus berlalu..

Walau sekuat mana saya mencuba untuk tahan merindu, tapi saya masih sebak memikir betapa jauhnya Aisya dan Nasreen. Biarlah masa merawat. Buat masa ini, saya ingin merindu.

"Jangan pernah jemu..
menyampaikan ilmu..^_^"

Di saat hati ini menghadapi keadaan genting dan jiwa berentap dengan naluri hiba dan putus asa.. anti meniupkan peringatan yang menitipkan daya kekuatan.. Terima kasih Nasreen.

"Allah sedang bicara sama kamu! Maka tabahkan hati, tekad hanya kerana Allah..saya sedia sokong"

Dari itu, tahulah saya, saya selalu mendapat perhatian mu..

Aisya.. kita selalu berutus surat cinta sejak tingkatan 3..walaupun selama itu kita duduk bersebelahan. Bagus juga, sebab kini kamu meniggalkan saya dengan berbelas-belas surat kata-kata nasihat. Ini, saya kongsi apa yang kamu pernah tulis dahulu sebagai peniti semangat untuk kamu di bumi ambia' sana;

"Dari mana kita datang? Untuk apa kita hidup? dan ke mana kita akan dikembalikan? Matlamat belajar kena jelas kerana Allah dan insyaAllah, apa yang kita buat kerana Kekasih kita yang agung itu, kita akan rasa nak buat yang terbaik. Tuntutlah ilmu untuk pulang jumpa dengan Allah dengan keMULIAan. (surah al-Mujadilah:11)~aha, dan sebab itu jugak kena ada Pengurusan waktu yang sistematik! ^_^"

Kering sudah air mata menitis..biarlah doa menemani antumma di sana.

Banyak azam yang telah kita bina bersama-sama setelah mengharungi tarbiyah ini. Semoga Allah memudahkan kita untuk terus beramal, berjihad selagi nyawa dikandung badan.

Sebarkan kebaikan di manapun kita berada. Tinggikan kalimah Allah di ceruk manapun kita dihantar.

Assalamualaykum pnh cinta dan kerinduan.

Fakir ilaih.


0 comment: