rss
email
facebook
ikram

Pages

Sep 1, 2008

PeNawAr bUaT Diri dAn TEmaN

Wahai Diri,
Dirimu sudah lena di alam fana
Yang membuaimu dn menyelimutimu dgn lena,

Ya Allah!
Hanya padaMu aku berharap
Moga Kau berlembut hati utk mbangunkanku semula
Mogaku Kau jadikn hamba yg bsyukur
Tak ingin lagi daku dipaut dgn dengkur
Tak ingin lg mkufuri waktu dgn bhibur

Ya Allah
Betapa kusgt mmerlukanMu
pd stiap saat waktu berlalu
Betapa kurindu saat bermanis dgnMu
Supaya di harinya Kau membantu

Ya Allah!
Kuimpikan diriku umpama bintang di sisiMu
Namun kuakur diri tidak thabat dlm mujahadah ini
Dengan kesusahanMu aku menderita
Dengan kesenanganMu aku alpa
Hamba semacam apakah aku ini?!

Ya Allah!
Aku bersaksi!
Tiadalah sebarang upaya tanpa upaya dariMu
Tiadalah aku bersyukur tanpa kesedaran dariMu
Tiadalah aku bersolat tanpa ilham dariMu
Tiadalah aku bermunajat tanpa kekuatan dariMu.. Rabbul izzati

Ya Allah!
Betapa lemahnya jasad akal dan qolbu ini
Batapa hinanya nafsu hambamu ini
Betapa kumengerti
bahawaku doif tanpaMu
Betapa kebergantung
sepenuh kekuatan hy dariMu

Ya Allah!
Sayangilah Aku! Kasihanilah Aku!
curahkan kpdku ilham utk terus mtaatiMu!
terus bersujud kpdMu
terus mperjuanakn kalimatMu
terus menangisi kekhilafanku
Hingga Izra hadir menjemputku
Saat itu..
(huaarrgh)

1 comment:

Anonymous said...

aamien ya rabbul-izzati