rss
email
facebook
ikram

Pages

Jan 6, 2009

Buktikan!!

Awal Muharram 1430H menjadi saksi gugurnya pejuang Palestin yang cintakan syaheed. Zionis itu memang sengaja memilih bulan bersejarah, bulan hijrah Rasulullah dan kaum muslimin. Detik bermulanya penyebaran Islam. Fikiran kembali menerawang mengimbas kembali rancangan “Kota Solahuddin” yg menjejaki pelarian Palestin di Lubnan dan tempat2 lain .Suatu perkara yg membuat saya super kagum ialah ketika sesi pengagihan daging korban ke kem pelarian di mana TIDAK kelihatan langsung bayangan syabab mahupun rijal !. Semuanya kaum hawa dan kanak-kanak berusia dalam lingkungan 7 tahun ke bawah.Berbeza di Malaysia, pusat serenti menjadi pilihan remaja.
MasyaAllah, subhanaAllah…. di mana syabab palestin? Pastinya sedang berjihad mempertahankan qiblat pertama kita bagi menebus maruah muslimah Islam, membayar kolam darah yg dibina Zionis juga menghapuskan air mata si kecil Palestin bersama iringan takbir dan….


HIDUP MULIA ATAU MATI SYAHEED



Saya teringat akn kata-kata Mohamed Hussein ( mufti and grand imam of Masjidil Aqsa) ketika beliau berada di Malaysia lalu diterjemahkan oleh Dr.Basher ke dalam BI…

“ We want your hand , we do not want a statement ”


Gunakan segala benda yg berada disekeliling antum. 'Kreatif'kan bantuan itu. Jawatan yg diamanahkan, peluang menuntut ilmu, and many more . Dari sebesar2 perkara kpd sekecil2 perkara. Semuanya BERGUNA utk saudara kita di sana. Maka jangan cepat berputus asa dlm menjlnkan amanah. Ketahuilah, jawatan itu bukti usaha kita jika benar matlamat dan jalannya. Lalu jika saudara kita menuntut haknya, kita sudah punya jawapan & bukti. Jangan cepat mengalah!

"Finish what you start"

Yakinlah bahawa jika kita menolong agamanya, maka DIA akn menolong kita. Janji AL-HAQ itu benar…..

"Doing it is not as easy as being said"



Buktikan kesedihan antum, tunjukkan tanggungjawab antum terhadap mereka, tonjolkan bhw antum juga kisah akn mereka. Buktikan bicara antum!

0 comment: